.XMA Faililaiend
File TypeXboxi meedia helifail
arendaja | Microsoft |
Populaarsus |
|
Kategooria | Helifailid |
vorming | Binaarne |
Mis on XMA-fail?
XMA-fail on helifail, mida kasutavad Xbox 360 mängukonsool ja DirectX-i komponendid Windowsis. See sisaldab Xbox Native Audio abil kodeeritud heli koodek ja on sarnane a .WMA fail, kuid sisaldab rohkem helikanaleid ja kõrgemat bitrate. XMA-faile kasutatakse erinevates mängudes, näiteks Castle Crashers, Resident Evil 6 ja Dead Rising 2: Case Zero.
XMA-vorming põhineb Windows Media Audio (WMA) -vormingul. Algselt mõtles selle välja Henrique Malvar, enne kui Microsoft võttis võistluseks vormingu väljatöötamise üle .MP3 faile. Seejärel võeti kasutusele XMA-vorming kui WMA-vormingu variatsioon Xbox 360 videomängude kasutatava heli salvestamiseks.
XMA-faili kohtate suure tõenäosusega ainult siis, kui proovite videomängust muusikat, tegelaste hääleklippe või heliefekte välja tõmmata. Kuna helifailid pole mõeldud mängimiseks väljaspool mängu, ei toeta meediumipleierid neid.
Siiski on mitmeid programme, mis suudavad XMA-faile teisendada laiemalt toetatud helivorminguteks, näiteks iDealshare VideoGo ja ToWav.