VMDL-fail on mudelifail, mille on loonud tööriista Model Editor koos Valve DOTA 2 töökoja tööriistadega, tööriistakomplektiga, mida kasutatakse DOTA 2-s mängude kohandamiseks. See sisaldab lihtsas tekstis mudeliteavet, mis kirjeldab DOTA-s kuvatavat märki või objekti 2. VMDL-failid kompileeritakse Model Editoris binaarseteks VMDL_C-failideks, mida seejärel kasutatakse DOTA 2-s.
VMDL-failid võeti kasutusele koos Source 2 mootori väljaandmisega. Failid asendasid faili .MDL faile. VMDL-fail luuakse võrgusilmafailist, mis on salvestatud .BBX, .OBJvõi DMX faili. Selleks avage mudeliredaktor, valige ja valige võrk. Pärast võrgusilma valimist luuakse VMDL-fail ja nimetatakse sama nimega kui võrgusilma. Näiteks a näidis.fbx [/] võrgusilma failist saab [f] proov.vmdl faili.