BSP-fail on kaardifail, mida kasutavad mängud, mis on välja töötatud ühe Quake'i mängumootoriga. See sisaldab tasemekaardi paigutusteavet, objekte ja ressursse. BSP-faile kasutavad paljud mängud, sealhulgas Quake, Quake 2, Quake 3, Half-Life, Half-Life 2, Team Fortress, Counter-Strike, Counter-Strike: Condition-Zero, Portal ja Call of Duty: World at Sõda.
BSP tähistab "Binary Space Partitioning", mis on tehnika, mis jagab keerukad hulknurgad kumerateks komplektideks. See võimaldab 3D-kaarte kiiremini renderdada. BSP-failid koosnevad "tükkidest", mis on faili päises määratletud andmetükid. Nende hulka kuuluvad üksused, sõlmed, tipud, tasapinnad, lehed, nähtavus, näod ja tekstuurid.
BSP kaardid koostatakse binaarses vormingus. Neid saab koostada .KAART faile, kasutades selliseid tööriistu nagu Q3Map2 ja Irrlicht. Neid võib luua ka id-tarkvaraprogrammide abil, näiteks GtkRadiant ja DarkRadiant.
Kuna BSP-failid on koostatud kaardiredaktori projektidest, siis tavaliselt neid otse ei muudeta. Mõned BSP-kaardi dekompilaatorid on olemas, näiteks Q3Map2, EntSpy, Vmex ja BSP2MAP, kuid tavaliselt nad ei dekompileeri BSP-faile õigesti.
BSP-faile kasutavad quake-mootorid hõlmavad id Tech 1 (Doom Engine), Quake Engine (algne Quake mootor), id Tech 2 (Quake II mootor), id Tech 3 (kasutati algselt Quake III Arena jaoks) ja id Tech 4 ( kasutati algselt Doom 3 jaoks).
MÄRKUS: Kuna Valve Source Engine pärines Quake mootorilt, kasutab see kaartide jaoks ka BSP-faile. Allikamootorit kasutati selliste mängude arendamiseks nagu Half-Life 2 ja Team Fortress 2.